YGS ve LYS Ek yerleştirme başvuru tarihleri 2013

Yazan Admin Tarih 28 Ağustos 2013 Çarşamba 0 yorum
EK YERLEŞTİRME HAKKINDA BİLGİ İSTEYENLERE !

2013 YGS ve LYS Ek yerleştirme başvuru tarihleri 2013-2014 Öğretim Yılı Yüksek öğretim Programlarına Kayıt bittikten sonra belli olacak. 2013-2014 Öğretim Yılı Yüksek öğretim Programlarına Kayıtları 2-6 Eylül 2013 tarihleri arasında yapılacak. Bu bilgi esas alındığında 2013 ÖSYS ek yerleştirmelerinin Eylül ayının sonunda yapılabileceği öngörülüyor. Geçen sene Ek tercihler 27 Eylül’de başlamıştı Bu sene sonuçlar erken açıklanmış olsa da ek kontenjanlara yönelik hazırlıkların 6 Eylül üniversitelere kayıtların bittiği tarihten sonra başlayabileceği öngörülüyor.Üniversiteler açık olan kontenjanları ÖSYM’ye bildirdikten sonra 2013 ÖSYS ek kontenjan sayıları belli olacak. Bunlara yeni açılan bölüm kontenjanları da eklenmek suretiyle kesin kontenjan sayıları belli olacak.

2013-2014 öğretim yılı için merkezi yerleştirmede boş kalan, yerleştirilen adayların kayıt yaptırmaması nedeniyle boşalan ve 2013-ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu yayımlandıktan sonra açılan yükseköğretim programlarının kontenjanlarına 2013-ÖSYS sonuçlarına göre ÖSYM tarafından ek yerleştirmeler her sene olduğu gibi bu sene de yapılacaktır.

Adaylar, 2013-ÖSYS Ek Yerleştirme tercihlerini, Muhtemelen Eylül Ayı’nın sonunda ÖSYM tarafından açıklanacak olan başvuru merkezleri aracılığıyla veya internet üzerinden bireysel olarak kendileri yapacaklardır.

Bir önceki sene 27 Eylül’de başlayan Tercih işlemlerinin bu sene de benzer tarihlerde başlayabileceği öngörülüyor.

Ek Yerleştirme kurallarına ilişkin bilgiler, 2013-ÖSYS Yükseköğretim Programlarına Ek Yerleştirme Kılavuzunda yer alacaktır. Adaylar, 2013-ÖSYS Ek Yerleştirme Kılavuzu ile Tercih Formuna Eylül ayının sonunda ÖSYM’nin http://www.osym.gov.tr/ internet adresinden ulaşabileceklerdir. Kılavuz dağıtımı ve satışı yapılmayacaktır. Ek yerleştirme için başvuracak adayların bu kılavuzu dikkatle incelemeleri gerekmektedir. Kılavuz basılı olarak dağıtılmayacağından adayların ÖSYM’den yapılan duyuruları takip etmeleri yararlarına olacaktır.

Ek yerleştirme işlemleri, 2013 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Kılavuzu, 2013-ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu ile 2013-ÖSYS Yükseköğretim Programlarına Ek Yerleştirme Kılavuzunda belirtilen esaslara göre yapılacaktır. 

0 yorum:

Yorum Gönder