ORTA ÖĞRETİM BAŞARI PUANI HESAPLAMA

Yazan Admin Tarih 6 Nisan 2013 Cumartesi 1 yorum

ORTA ÖĞRETİM BAŞARI PUANI    HESAPLAMA

(OBP) HESAPLAMA

Türkiye geneli değerlendirmeye esas alınırsak orta öğretim bitirme notları (100 Üzerinden diploma notu )5 ile çarpılarak orta öğretim başarı puanına OBP dönüştürülecektir böylece 50 olan en düşük diploma notu  için 250 olacak en  yüksek  100  olan diploma notu içinde OBP 500 puan  olacak 50 nin altında olan  diploma notları 50 olarak  değerlendirmeye alınacaktır  bu  şekilde hesaplanan  orta öğretim başarı  puanın   yüzde on  ikisi (0.12) merkezi  sınavda alınan puan eklenerek adayın  yerleştirme puanı hesaplanacaktır Bir Mesleğe Yönelik Program uygulayan  ortaöğretim kurumlarından mezun olanların OBP’leri bir yükseköğretim
Programına yerleştirilirken ayrıca 0.06 ile çarpılarak yerleştirme puanları eklenecektir

OBP lerin  yerleştirmede kullanılan  yerleştirme puanlarında katkısı adayların bir önceki yılda bir  yüksek öğretim programına yerleştirilmiş olup olmamalarına göre farklı olacaktır  2012 /YGS/LYS sonucuna göre kontenjansız açık öğretim programları hariç  bir yüksek öğretim  programına  merkezi  yerleştirmeye (EK YERLEŞTİRME DAHİL) veya özel yetenek   sınavı  ile kayıt hakkı kazanmış adayların kayıt yaptırmamış veya kayıtlarını  sildirmiş olsalar  bile 2013 YGS LYS Girdikleri taktirde OBP Leri 0.06 ile kendi alanındaki ek  puan  programa yerleştirirken 0.03 ile  katsayı  ile çarpılacaktır

1 yorum:

Yorum Gönder